|
Stichting Incomplete Raad, daad, Steun en Toeverlaat.
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
simonskoop Bezoeker

|
Geplaatst: Za Okt 04, 2008 5:55 pm Onderwerp: Het borstkankerboek 2 |
|
|
Het borstkankerboek 2
Het borstkanker boek is een uitstekend boek voor vrouwen die met borstkanker geconfronteerd woorden. Maar borstkanker is niet alleen vrouwen maar, ook mannen kan dit overkomen. In het voorwoord door mevr. Riet van der Heide, ik citer haar, zijn verhalen verwerkt van ervaringen van vrouwen en mannen die borstkanker aan het lijve hebben ondervonden. Als ik me niet vergis staat er maar over één man (op blz. 307 een enkele man) in die wat verteld over zijn bevindingen als man met borstkanker. Maar na mijn mening onvoldoende informatie gericht op mannen. Op blz. 26 en 27 lees je dat er in 2005 bijna 13.000 nieuwe vrouwelijke patiënten waren tegenover 80 mannelijke patiënten dit cijfer klop niet. Want volgens het IKC waren er in Nederland in 2005 12.071 vrouwen en 100 mannen, dit zijn de incidentie cijfers van hen. Zie www.ikcnet.nl . Waar gezegd word over dit boek, een boek is voor iedereen die met borstkanker te maken heeft, vind ik dat het tekort schiet over informatie over mannen. Ik heb deze bevindingen ook aan de uitgever verteld, die heeft dit doorgegeven aan de auteurs van dit boek. Ik mocht tot op dit moment geen enkele reactie van hen ontvangen. Ja, in het verleden werden er altijd als het over borstkanker ging, alleen de vrouwen vernoemd. Maar borstkanker is geen vrouwenziekte. Naar mijn mening is de tijd voorbij dat voorlichters, onderzoekers, belangenbehartigers, journalisten, overheidsinstanties, patiëntenorganisaties voorbij gaan aan mannen. Het gaat wel over kanker. Simon |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|